.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شبکه ملی اطلاعات چگونه ارزیابی می‌شود؟
شبکه ملی اطلاعات پروژه‌ای برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان:  ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه ارتباطات، از اواخر سال ۱۳۸۴ مطرح شد و مهم‌ترین دلیل ایجاد آن، کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت بود. در سند «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» تاکید شده بود که شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی، شبکه همه شبکه‌های کشور است.   

 

این پروژه مهم ملی همچنان توسط نهاد‌های مربوطه پیگیری می‌شود و در ۲۷ اسفند هم سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را با توجه به شاخص‌های جدید، ۵۹.۱۸ درصد اعلام کرد.  

 

او با بیان اینکه تحقق شبکه ملی اطلاعات باعث ایجاد دسترسی‌های با کیفیت بیشتر و ارائه خدمات مطلوب‌تری برای مردم می‌شود، گفت: دستگاه‌های مختلفی برای تحقق این شبکه از سالیان گذشته مشغول کار هستند و مرکز ملی فضای مجازی نیز برای ارزیابی این شبکه، شاخص‌ها و اهدافی را مطابق سند طرح کلان و معماری شبکه ملی مصوب شورای عالی فضای مجازی و با مشارکت دستگاه‌های متولی تعیین کرده و براساس همین شاخص‌ها و اهداف، میزان پیشرفت شبکه ملی سنجیده می‌شود.

 

لازم به ذکر است تحقق شبکه ملی اطلاعات باعث ایجاد دسترسی‌های باکیفیت بیشتر و ارائه خدمات مطلوب تری برای مردم می‌شود. بخش های مختلف برای تحقق این شبکه از سالیان گذشته مشغول کار هستند. مرکز ملی فضای مجازی متولی اصلی ارزیابی این شبکه است. این مرکز برای ارزیابی این شبکه شاخص ها و اهدافی را پس از مطالعات تطبیقی و نیازسنجی با کمک دستگاه های متولی تعیین کرده است و براساس همین شاخص ها و اهداف، میزان پیشرفت شبکه ملی سنجیده می‌شود.  

 

برای شبکه ملی اطلاعات ۳۰ هدف عملیاتی تعریف و برای تحقق هر هدف تعدادی شاخص تعیین شده که جمعاً ۱۲۲ شاخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در واقع با بررسی میزان پیشرفت اهداف و شاخص‌ها، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات برآورد می‌شود.  

 

در حال حاضر مرکز ملی با سنجش و تحلیل شاخص‌ها و پارامتر‌ها و پس از چهار ماه کار کارشناسی مداوم، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را ارزیابی نموده و میزان پیشرفت اهداف عملیاتی آن تا پایان بهمن سال ۱۴۰۲ را ۵۹.۱۸% تعیین کرده است.

 

لازم به ذکر است با توجه به نیاز‌های کاربران در سطح ملی، شاخص‌های ارزیابی شبکه ملی اطلاعات ارتقا یافته است. براساس شاخص‌های سال گذشته میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات معادل ۶۶.۳۷ برآورد شده است.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.